DomovMediji

Začasna preusmeritev cestnega prometa

Od ponedeljka, 5. oktobra, bo začasno spremenjen dostop do potniškega terminala in ostalih spremljajočih objektov na ljubljanskem letališču. Prometna ureditev je del gradnje novega potniškega terminala, ki je v polnem teku.

Promet bo po novem urejen, kot prikazuje spodnja slika (kliknite za povečavo).

 

  • Iz krožišča KA1 bo voden potniški promet po cesti v osi E do krožišča KE1 (pred obstoječo parkirno hišo) ter naprej do krožišča KB1 (pred stavbo Kontrole zračnega prometa Slovenija), iz katerega bo voden promet do obstoječega potniškega terminala ter do servisnega območja letališča.
  • Sedanja dovozna cesta od krožišča KE1 vzdolž parkirne hiše do potniškega terminala se ukinja.
  • Dostop na odprto parkirišče za potnike (P2) ostaja enak.
  • Dostop do logističnega objekta za TNT oz. FedEx ter do gradbišča potniškega terminala bo možen iz krožišča KA1.
  • Kamionski promet (CARGO) bo preusmerjen že na državni cesti G2 – 104 / 1136 in sicer iz sedanjega krožišča K1 na krožišče K2 preko krožišča KB1 do na novo urejenega CARGO uvoza.
  • Sprememba prometnega režima pred potniškim terminalom je razvidna s slike.
  • Spremembe bodo pospremljene tudi z ustrezno prometno signalizacijo.

 

V kratkih videih poglejte, kako po novem dostopati do letališča. 

Iz smeri Kranj/avtoceste 

Iz smeri Kamnik

Predstavljena prometna ureditev bo ostala v uporabi do odprtja novega potniškega terminala. Ureditev dostopnih poti ter s tem povezane spremembe so del projekta gradnje novega potniškega terminala, ki se odvija skladno z načrti. Ob zaključku gradnje, ki je po zasnovani časovnici predvidena poleti 2021, se bo dokončno vzpostavil tudi notranji letališki cestni sistem.

Objekt se na zunaj že približuje končni podobi. Trenutno se končuje nameščanje steklenih in panelnih fasad, v zaključni fazi izvedbe pa so tudi elektro in strojne inštalacije ter odvodnjavanje objekta. V notranjosti se že izdelujejo betonski zaključni tlaki, v teku so pripravljalna dela za ureditev dodatnega izhoda iz čakalnic na ploščad in pripravljalna dela za ureditev komercialnih površin. Namešča se tudi oprema sortirnice prtljage, vključno s sistemi za prevzem prtljage. Montaža notranje opreme in namestitev preostale tehnološke opreme (računalniška in varnostna oprema) pa sta predvideni v prvi polovici leta 2021. V tem obdobju se bodo urejale tudi površine pred terminalom, ki bodo namenjene parkiranju avtobusov, shuttlov, taksijev in kratkotrajnemu ustavljanju. Neposredno ob terminalu bo urejen tudi park. Predvideva se, da bo terminal spomladi prihodnje leto že nared za testiranje opreme, procesov in potniških tokov.

Terminal, ki so ga arhitekturno zasnovali v biroju Plan B, bo sodoben, zračen prostor z veliko steklenimi odprtimi površinami, ki bodo odpirale čudovite poglede na letališko stezo in Julijske Alpe na eni ter na Kamniško-Savinjske Alpe na drugi strani. Nova podoba bo strnjena v minimimalističen objekt, v katerem se bodo kombinirali vidni betoni, steklo, kovina in lesene obloge.

Izgradnja novega terminala predstavlja strateško investicijo v vrednosti več kot 20 milijonov evrov, ki je ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Nov objekt bo ponudil večjo zmogljivost, izboljšal standard za potnike, uporabnike in zaposlene. Obstoječemu terminalu bo dodano 10.000 m2 novih površin, vključno z novo odhodno halo, 14 prijavnimi okenci (skupaj z obstoječim terminalom jih bo 22), petimi linijami za varnostne preglede, v prvi fazi dvema trakovoma za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, veliko brezcarinsko trgovino in novim poslovnim salonom ter tudi s prenovljeno gostinsko ponudbo in promocijskimi površinami. Zmogljivost bo s 500 povečana na 1.250 potnikov na uro. Razširjen novi del bo s povezovalnim hodnikom funkcionalno povezan z obstoječimi površinami.

 

Zg. Brnik, 2. 10. 2020