Odgovornosti in kontaktna oseba
Pritožbe obravnava oddelek za skladnost poslovanja Fraporta Slovenija in po potrebi s podporo drugih strokovnjakov. Kontaktna oseba je Vodja integriranih sistemov upravljanja, Taja Skobir.
Kako poteka pritožbeni postopek
Pritožbe sprejema Notranji zaupnik Fraporta Slovenija. Prijavitelj prejme potrdilo o prejemu in je obveščen o nadaljnjih korakih in poteku postopka.
V prvem koraku se izvede začetna ocena, da se preveri, ali prijavljena kršitev spada v materialni obseg pritožbenega postopka. Druge zahteve za uvedbo preiskave za ugotovitev dejstev vključujejo, ali se lahko opisani incident v celoti oceni
kot verjeten in na splošno možen ter ali bi lahko nakazoval kršitev katerega koli zakona ali resno kršitev notranjega predpisa. V tem postopku se preuči, ali je kakršno koli zbiranje, obdelava ali uporaba podatkov, ki poteka med
preiskavo, dovoljena po zakonu o varstvu podatkov.
Cilj preiskave je razjasniti dejstva o zadevi, ki so predmet poročila, na nevtralen, kompetenten in objektiven način. Preiskovanje dejstev izvajajo ustrezne osebe, ki so dolžne delovati neodvisno in ohranjati zaupnost. S prijaviteljem stopijo v stik, preverijo utemeljenost prejete prijave in po potrebi od prijavitelja zahtevajo več informacij. Prijave kršitev pri neposrednem dobavitelju preiskujemo skupaj z dobaviteljem. Preiskava poteka na podlagi listin in razgovorov ter je razumljivo evidentirana v poročilu. Poročila se izbrišejo enkrat letno, če ni zakonitega interesa za njihovo hrambo. Povratno informacijo o poteku postopka prijavitelj prejme v treh mesecih po potrditvi prejema prijave. Povratne informacije so zagotovljene samo, če to ne vpliva na
morebitne notranje preiskave in če niso prizadete pravice oseb, ki so predmet prijave ali so v prijavi navedene.
Vsaka zadeva se zaključi s pisnim končnim poročilom, ki ostane strogo zaupno. Seznam ljudi, ki jim je poročilo razdeljeno, je odvisen od narave in resnosti ugotovljenih
kršitev in se določi za vsak primer posebej. Informacije se razkrijejo le, če je to potrebno in dovoljeno v skladu z zakonodajo o varstvu podatkov.
Končno poročilo vsebuje kazni in ustrezne ukrepe za odpravo nepravilnosti in preprečitev podobnih kršitev v prihodnje. Po končani preiskavi se prijavitelja obvesti o
nadaljnjih ukrepih, če to dovoljuje zakon.
Zaščita pred povračilnimi ukrepi
V Fraportu Slovenija posebej ščitimo prijavitelje, ki v dobri veri posredujejo informacije z namenom razkrivanja nepravilnosti. Notranji zaupnik jamči, da so zaščiteni z
maksimalno zaupnostjo in, kadar je to zakonsko mogoče, z zagotavljanjem njihove anonimnosti.
Z vidika vodenja primerov v Fraportu Slovenija to pomeni, da se identiteta prijavitelja razkrije izključno osebam, ki so odgovorne za prejemanje informacij ali za uvedbo nadaljnjih ukrepov.
Fraport Slovenija sistemsko zagotavlja, da prijavitelji, ki imajo zadostne razloge za domnevo in so njihovi podatki resnični, niso ovirani, omejeni ali pod vplivom pri posredovanju informacij.
Prijaviteljem, ki so bili identificirani po imenu, se po prijavi delodajalca ni treba bati povračilnih ukrepov, kot so začasna izključitev, odpoved, premestitev na druge dolžnosti, disciplinski ukrepi, diskriminacija, ustrahovanje ali podobno
maščevanje.
Informacije, ki so poslane z zlonamernimi nameni ali v slabi veri, da bi vpletli zaposlene, so izrecno nezaželene. Informacije te vrste, ki so očitno namenjene samo škodovanju, obtoževanju ali omalovaževanju drugih ljudi, ne bodo obdelane. Prijavitelj ne bo deležen posebne zaščite pred povračilnimi ukrepi in je v teh primerih lahko odgovoren.